sâmbătă, 26 iulie 2008

Inundatia

Bucuria sus mentionata mi s'a intamplat nu de mult, cam acum 3-4 luni. Ma intorceam de la Mall, imi luasem un hamburger la pachet si ma grabeam spre casa sa ma bag la un film si o mancare. Intru in casa ma duc in dormitor dau drumu la PC pun un film la copiat dau sa ma duc in bucatarie sa imi incalzesc hamburgerul. Deschid usa si pleosc, calc in apa pana la glezna. Dupa o runda de injuraturi, trag aer in piept, ma uit in jur, mai trag o tura de injuraturi. Apa peste tot: pe jos, pe dulapuri, in dulapuri, in oalele din dulapuri....ce mai...toata bucataria varza. Si un miros....ca nu era apa curata. Nu...n'am eu norocu asta. Cea mai mizerabila apa...plina cu toate scursurile vecinilor. Eu stau la etajul 1 iar teava de evacuare de la bucatarie s'a infundat undeva mai jos de mine. Si tot ce curgea din chiuvetele vecinilor(stau la bloc de 8 etaje) refula prin chiuveta la mine in bucatarie. Mai injur o data cu naduf si ma apuc de strans apa. Si m'am muncit cu apa ai vreo 3 ore, timp in care aveam niste maini zbarcite de ziceai ca am 120 ani si tocmai facusem o baie lunga. Mandru de mine ca bucataria era acu' luna, ma apuc sa fumez o tigara. Trag doua fumuri si cu al treilea ma inec. De nervi. Iar refula chiuveta. Iar plin de zat, resturi de paine uda si alte minunatii la mine in chiuveta. Ma prind cum sta treaba, ma incalt si ma duc cu colinda pe la vecini pe la usa:
"-Buna ziua. Stiti am inundatie(si explic toate detaliile tehnice) am si eu rugamintea sa nu mai folositi apa la bucatarie pana se remediaza.
- Vai...nici o problema, nu'ti fa griji, care mai de care mai binevoitor. "
Nu intru bine in casa ca iar incepe sa bolboroseasca apa in chiuveta. Dragii de vecini nu doar ca au si uitat sa nu foloseasca apa la bucatarie, da cred ca o inceput sa foloseasca chiuveta si pe post de bideu/ghena de gunoi sau mai stiu eu ce alte minunatii. Ei...stai asa ca nu'i asa. Iau cheile de la boxa,inchid apa pe tot palieru si ma duc linistit spre Nea Romica, instalatoru de la 7.
"-Dom'le, stii ca asa s'asa, bucataria mea e statie de epurare a apei.
- Nu'i nimic ma....se rezolva. Stai asa ca viu acu."
Am crezut ca se duce sa se schimbe si el ca omu ceva. Eee de unde...omu s'o dus sa ia o gura de intaritor cu 99,9% alcool. Ca era de pe somn si ca sa se poata concentra.
Ajung in fata usii, vecinii care mai de care adunati ca la revolutia din '48.
"-Da cine esti tu dom'le sa ne opresti noua apa?
- Pai ce vreti sa fac, daca v'am rugat frumos sa nu folositi apa si nu m'ati inteles de nici o culoare.
-Noi avem treaba, avem servicii nu putem sa stam dupa tine."
Din gloata adunata in fata usii rasare un mosneag:
"-Noi ne ducem sa dam drumu la apa. Faci cum stii...cauti un instalator ceva pe enternetu ala a vostru, nu ma intereseaza.
-Dute dom'le si da drumu la apa si lasa'ma in pace."
Si pleaca toata satra in spre boxa hotarati sa dea drumu' la apa. Intre timp Nea Romica o venit cu racu(o bucata de fier forjat,foarte lung, ceva mai flexibil si cu un fel de manivela la capat, folosit la desfundarea tevilor). Baga omu capatu in teava si ma trimite la invartit:
"-Dãi dãi dãi dãi. Stop.Dãi dãi dãi.Stop. Stop am zis, esti surd?!
-Da nene, fac si eu ce pot ca inca n'am diploma la dat la manivela."
Dupa vreo 20 de minute de cand o plecat razmerita la boxa, vine capetenia cu coada intre picioare:
"-Mai Andrei...te intelegem ca ai si tu o belea, na' se mai intampla. Doar ca am si eu o rugaminte: da tu drumu' la apa cand termini ca noi nu stim de unde."
Incep sa rad, rade si Nea Romica de ii dadeau mucii pe gura, si pleaca mosneagu.
Dupa inca vreo ora de dat la manivela, reusim sa desfundam teava, ii dau lu Mr. Proper instalatoru sef bani de inca un intaritor ii multumesc si pleaca. Strang prin casa imi, bag pula in el hamburger si film, ma imbrac si plec sa mananc in oras. Ma intorc tarziu din oras frant si ma bag direct in pat. A doua zi ma intalnesc cu urmasu' lu Tudor Vladimirescu pe scari:
" -Ce mai faci mai baiete? N'ai mai dat de cap la inundatia aia?"
In momentu ala ma trasneste....uitasem sa dau drumu la apa si o stat prostoii o zi fara apa. Cu greu ma abtin sa nu rad si ii raspund:
"-Ce sa'i faci, nu'i chiar asa usor, ca de'...v'am rugat frumos si tot ati dat drumu la apa, e mai greu acuma.
-Da...ce ti'e si cu oamenii astia....rai la suflet. Da' eu nu am folosit apa sa stii.
-Stiu nea' Costica, stiu. Rai si oamenii astia. Oricum cum rezolv dau drumu la apa n'avea grija.
-Bine, bine. Spor la treaba."
Ies din scara blocului ma sprijin de balustrada de afara si rad cu spasme vreo 10 minute, dupa care imi vad in continuare de treburi. Abia seara tarziu cand am ajuns acasa am dat drumu la apa, sa se bucure si nenorocitii.

P.S: Pentru concursul VisUrat.

Niciun comentariu: