marți, 29 iulie 2008

Militienii si buletinu II

Dupa ce VisUrat mi'a atras atentia ca articolul "Militenii si buletinul" cam seamana cu un articol de'a lui(recunosc seamana) m'am hotarat sa mai povestesc una dintre aventurile mele legate de oamenii cu basca.
Cum spuneam, aceste intamplari s'au petrecut cu ceva timp in urma, in perioada cand ma imbracam "larg".

Sa incepem cu inceputul. De ceva ani, perioadele din vara cand nu sunt plecat pe undeva, mi le petrec jucand basket. Adica plec dimineatape la 10-11 si ma intorc seara cand iti trebuie o casca de miner ca sa mai vezi sa bagi mingea in cos. Cum eu sunt genul caruia nu ii place sa piarda, joc la sacrificiu, cum s'ar spune. In ziua respectiva din prea mult sacrificiu, cad , ma julesc cumva la monturile degetelor. Eh....putina apa, trece, continuam jocul.

Se lasa seara si vine vremea sa plecam inspre casa. Cobor Copoul pe jos, bani de autobuz nu mai aveam pentru ca in febra jocului achizitionasem o sticla de suc fara sa ma gandesc ca alti bani nu mai am. In fine, tot drumul ma gandesc doar la o baie fierbinte si la un somn binemeritat pentru a putea sa o i'au de la capat ziua urmatoare. Mai aveam 3 pasi pana la intrarea in scara cand aud:
"-Stai!!"
in momentul ala toate visele mele legate de baie si somn au fost spulberate. Stiam ca preaiubitii sectoristi "sunt pe urmele mele". Insa cum ma gandeam eu asa, am uitat sa ma mai opresc. Se aude din nou:
"-Stai am zis!" , dupa care gafaind Gheorge Uathãfac(cum l'am numit si in primul articol) pune victorios o mana pe umarul meu.
"-Aha. De ce nu te'ai oprit la prima somatie?"
"-Nu am auzit." raspund desi la ora respectiva in afara de vreo mata (a se citi "Matza=pisica :D ) in calduri care scoate tot felul de sunete nu se aude nimic altceva.
"-Bine, bine. Lasa tu textele. Stii ca asta se cheama "fuga de la locul faptei"?"
Ei bine in momentul ala chiar m'am enervat. Si sunt de obicei o fire calma.
"-Da' ce am facut, ca sa fug de la locul faptei?"
Intrebarea l'a pus si pe el in dificultate. Nu stia ce sa imi mai raspunda. Se uita la mine nestiind ce sa spuna, cand, la un moment dat ii infloreste pe buze un zambet de parca castigase potul cel mare la loto.
"-Sangele de pe adidasi de unde e? Te'ai batut?"
Ma uit nedumerit la adidasi si vad si eu o pata de sange.
"-Nu, nu m'am batut, am fost cazut in timp ce jucam basket.
-Ei da.....da' de cand e basketu asta asa violent de se lasa cu sange? zise el basketbalistul cu vreo 15 sezoane de NBA in spate.
-Se mai intampla. Am cazut si m'am julit. Si, ca prostu ii arat monturile julite"
Atat mi'a trebuit.
"-Deci te'ai batut. Gata! la sectie!"
- Nu m'am batut ,am cazut la basket, ce nu intelegeti?
- Asta sa scrii in declaratie nu'mi mai explica mie."

Si cheama prostu' duba de politie. Ma urca si ma duc la sectie. Recunosc, imi era un pic frica. Nu de ce puteau sa imi faca aia ci de ce puteam sa patesc daca il trezea politia pe taica'miu din somn, sa vina sa isi i'a odrasla acasa. La sectie am dat peste singurul politist, nu destept, ca asta oricum e imposibil, cu o gandire rationala. Ma pune asta sa ii povestesc tot ce facusem in ziua respectiva. Noroc ca nu facusem mare lucru ca ma prinde dimineata pe acolo. Intelege omu' care o fost incurcatura si ma trimite acasa.

Partea proasta a fost ca aia m'o dus pana la dracu'n praznic pana la sectie cu duba. Da' inapoi n'o mai fost asa amabili. Asa ca am dat iar pas pana acasa, unde n'am mai fost in stare sa fac baie, m'am aruncat in pat si am adormit visand la o lume cu politisti destepti. Asa imi place mie sa visez : ca sunt presedinte, ca Irak-ul e un stat democratic, ca Romania e o superputere mondiala....ma rog...chestii de astea imposibile

Niciun comentariu: