luni, 11 august 2008

Militienii si buletinul III

Ei...dupa ceva timp de cand nu prea ne'am mai vazut:), prietenii mei bãscosi au intrat din nou in vorba cu mine.

Ieri dupa amiaza pe la 6, ma apuca harnicia si ma hotarasc sa cobor sa fac curat in masina, ca dupa un concediu de 2000 km arata cam jalnic. Ma inarmez cu aspirator de masina, perie, carpe, solutie de sters bord...ce mai...servicii complete. Cobor jos si nu trebaluiesc eu mai mult de 20 de minute ca apare un prieten:
"-Ce faci ba?
-Bine, uite ma fac util p'aici.
-Ei da...i'a lasa tu utilitatea si hai la bere.
-Nu merg ma, m'am apucat aici de treaba. N'am nici bani.
-Lasa ma ca fac eu cinste."
Cu totii stiti ca indiferent de ce treaba ai avea, o invitatie de genu asta nu poate fi niciodata refuzata. Cred ca e ceva sacru la mijloc si cum nu vreau sa ma pun rau cu zeii accept berea. Si de la 6 jumate dai bere si vorba pana pe la 9 si ceva. Spargem gasca (intre timp mai apareusera niste prieteni) si ma intorc la facut curatenie:). Nu prea vedeam mare lucru, da "nu lasa pe maine ce poti face azi" asa ca imi vad de treaba. Termin de lustruit tot pe acolo si nu mi'o mai ramas decat de dat cu aspiratorul. Il bag in priza si ma apuc de treaba. Nu aspir 10 minute ca simt o bataie pe spate. Ma intorc si, surpriza, garda.

"-Buna seara! Agent Gheorge Uathãfac. S'a prezentat si celalalt sclembãr da nu prea ma interesa pe mine existanta lui.
-Buna seara! raspund.
-Va rugam sa va legitimati.
-N'am acte la mine, ca am coborat sa curat masina. Da' ce s'a intamplat?
-Am primit o reclamatie.
-?!
-Da. Pentru deranjarea linistii publice.
-Asa, si eu ce treaba am cu asta? Eu am treaba aici, nu vad de ce trebuie sa ma legitimez.
-Pentru ca se plang vecinii de zgomot. Asa ca va rog sa imi aratati actele.

(Dumnezeule, Politia Romana chiar nu are altceva mai bun de facut decat sa frece lumea deampulea la cap? Adica sa raspunzi la o reclamatie care zice ca unu tulbura linistea publica cu aspiratoru'? Pai....acuma o sa imi fie jena sa ma besesc la mine in casa, nu cumva sa deranjez pe cineva si sa imi puna politia pe cap. In fine)

-N'am dom'le acte la mine, ca am venit sa fac treaba nu le am la mine.
-Atunci va rog sa urcati sa le luati.
Ce era sa fac. Inchid masina si ma dau sa ma indrept catre bloc.
-Stai!
Ma opresc.
-Ce s'a intamplat?
-Unde crezi ca te duci?
-Sa aduc buletinul, nu a'ti zis ca vreti sa il vedeti?!
-Trebuie sa merg cu tine. Ionica ramai langa masina(ionica e numele pe care i l'am dat eu celuilalt politist, si masina oricum era inchisa)"
Si urc cu burtosu dupa mine. El cred ca ar fi vrut sa intre si in casa da i'am zis sa astepe ca aduc buletinu. Il aduc, se uita la el, e totul in regula si coboram iar jos. Am crezut ca pleaca si ma lasa sa imi termin treaba. Nici vorba de asa ceva.
-Masina a cui e?
-A mea, doar nu dau cu aspiratoru in masina altuia.
-Ai actele la ea?
-N'am dom'le nici un act la mine ca am coborat sa o curat nu plec nicaieri cu ea.
-Da esti cam tanar. Sigur e masina ta? Pe numele cui e?
-E pe numele lu taica'meo. Da' ce importanta are asta?
-Trebuie sa vad actele la masina. Si in timp ce vorbeam noi acolo, celalalt bascos dadea numarul masinii prin statie. Sa vada daca nu e furata si pe numele cui e.

Si cand ii vine raspunsu exclama fericit:
-Aha. Deci nu e pe numele tau masina! Actele la control! Actele la control!
-?
Aha. Asta cred ca bause cam multa cafea, ca prea era energic.
-Pai, v'am spus ca nu e pe numele meu, e pe numele lu' taica'meo.
Isi aduce ala aminte de numele din buletin, se potriveste cu numele pe care i l'o spus prin statie si dupa vreo 5 minute de meditatie s'o prins si el ca eu si tata suntem neamuri.
-Va rog frumos sa lasati aceasta activitate pentru maine.
-Oricum o lasam, ca mai zice lumea ca's nebun daca trag cu aspiratoru la 11 noaptea.
-Va multumim, la revedere.
Mda. Si cu mine, cred ca isi facuse norma pe seara aia. Si eu am ramas ca prostu langa masina cu aspiratoru in mana, gandindu'ma cat de cretinã e politia romana.

Articol inscris la concursul lui VisUrat si Arhi.

Niciun comentariu: